Ekonomi

Apple, yerel rakipler arttıkça Çin’de satışların düştüğünü görüyor

Apple Inc. (NASDAQ: AAPL ), teknoloji devinin gelir büyümesi için kritik bir bölge olan Çin pazarında satışlarda düşüş yaşıyor. Şirketin Çin’deki satışları Aralık ayında sona eren çeyrekte %13 düşüşle 20,8 milyar dolara geriledi; bu da öngörülen 23,5 milyar dolarlık rakamın altındaydı. Bu düşüş, Cuma günkü piyasa öncesi işlemlerde Apple’ın hisse fiyatındaki %3’lük düşüşe de yansıdı.

Analistler, satışlardaki düşüşü, üst düzey akıllı telefon segmentine değerli bir giriş yapan Huawei ve Xiaomi (OTC:XIACF) gibi Çinli markaların artan rekabetine bağlıyor. Huawei’nin yerli çip içeren Mate 60 serisiyle yeniden canlanması ve Xiaomi’nin ilk haftasında 1 milyon adet satan Mi 14 modelini başarılı bir şekilde piyasaya sürmesi, Apple’ın karşı karşıya olduğu artan zorluğun örneklerini oluşturuyor.

Yılın ikinci yarısında Çinli üreticilerin daha yüksek fiyatlı katlanabilir telefonları piyasaya sürerek Apple’ın temel fiyat segmentine girmesiyle rekabet giderek kızıştı. Pazar baskısına ek olarak Çinli tüketiciler, iPhone tasarımlarında yenilik eksikliği olarak algıladıkları durumdan da memnuniyetsizliklerini dile getirdi.

IDC analisti Will Wong, özellikle rakiplerinin ürünlerinde katlanabilir tasarımlar ve gelişmiş yapay zeka gibi özellikler sunarken Apple’ın yenilik yapması ve teknoloji lideri imajını koruması gerektiğini vurguladı. Satışlardaki düşüşe katkıda bulunan bir diğer faktör ise Counterpoint Research’ün Haziran ayında bildirdiği üzere Çin’de ekonomik yavaşlamanın ortasında 40 aydan fazla süren uzun telefon değiştirme döngüsüdür.

Satış zorluklarına yanıt olarak Apple, Çin’deki ürünlerinde fiyat indirimleri başlattı. Alibaba (NYSE:BABA) ve Pinduoduo (NASDAQ:PDD) gibi çevrimiçi perakendecilerin Ekim ayındaki büyük indirim kampanyaları, iPhone 15’in lansmanından kısa bir süre sonra envanterini temizlemeyi amaçlıyordu. Ocak ayında Apple tarafından iPhone’larda daha fazla indirim sunuldu.

Bu çabalara rağmen IDC’nin bilgilerine göre Apple’ın Çin’deki telefon sevkiyatları 2023 yılının son çeyreğinde %2,1 azalırken, Huawei’nin satışları %36,2 arttı. Jefferies analistleri, Apple’ın Çin’deki sevkiyatlarının 2024’te çift haneli rakamlara düşebileceğini tahmin ederek, bölgede uzun vadeli potansiyel bir düşüş eğilimine ilişkin endişeleri artırıyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Cumhuriyet Escort
Gülbahar Escort
Burhaniye Escort
Hürriyet Escort
Uğur Mumcu Escort
Sanayi Escort
Yenidoğan Escort
Ardıçlı Escort
Gayrettepe Escort
Altayçeşme Escort
Kulaksız Escort
Halıcıoğlu Escort
Çakmak Escort
Maden Escort
Tomtom Escort
Abbasağa Escort
Pürtelaş Hasan Efendi Escort
Hisarbeyli Escort
İçerenköy Escort
Basınköy Escort
Türkoba Escort
Balibey Escort
Mehmet Akif Ersoy Escort
Kestanelik Escort
Uğur Mumcu Escort
Çınar Escort
Piri Mehmet Paşa Escort
Çamçeşme Escort
Altayçeşme Escort
Telsiz Escort
Nisbetiye Escort
İdealtepe Escort
Fatih Escort
Topağacı Escort
Kulaksız Escort
Çifte Havuzlar Escort
Mustafa Kemal Paşa Escort
İhsaniye Escort
Yakacık Yeni Escort
Çırpıcı Escort
Mevlana Escort
Maltepe Escort
Yeni Mahalle Escort
Saraç İshak Escort